Etnias historie, udvikling og inspiration

Etnia Barcelona er et brillebrand med en stor arv, da de har produceret briller over  tre generationer. I 1950'erne skabte Fulgenzio Ramo, bedstefar til nuværende ejer David Pellicer, hans første brillefabrik.

Ramos børn hjalp til og tilegnede sig hurtigt al virksomhedens knowhow, så de blev godt forberedt på fremtidens overtagelse. Denne anden generation designede, producerede og distribuerede brillerne over hele Spanien, men det var først i 90'erne, at drømmen om at skabe noget nyt kom til med David Pellicer.

Etnia briller


I 2001 tager Etnia Barcelona form. David bragte farve til Etnias brillestel, der indtil da kun havde været i brun eller sort. Hvis der var én ting, han vidste, så var det, at han ikke ønskede at dedikere sin indsats til kun at fremstille briller.

Han ville mere og skabe et brand. Det brand skulle legemliggøre idéen om at være fri, menneskelig og respektfuld over for alle etniciteter. Han ville have et brand, der tænkte på alle mennesker og udtryksformer gennem farver og kunst. Sådan blev Etnia Barcelona født.

Etnia Barcelona brand

 
Hovedstaden er en evig inspirationskilde. Barcelona spiller en vigtig rolle i brandets historie, da det har været vidne til virksomhedens fødsel og vækst. Det er en by, der er åben for verden, innovativ, oprørsk og visionær.

En dynamisk by, der udvikler sig med lysets hastighed, men som aldrig glemmer, hvor den kom fra. Barcelona har skabt virksomhedens karakter og identiet. Etnia Barcelona er et brand, der altid ser fremad uden at glemme sine rødder.

Etnia


I tre generationer har kvalitet været og er fortsat grundlæggende for Etnia Barcelona. De kontrollerer hele processen fra start til slut, og de undersøger alle detaljer for at sikre, at kvalitetsstandarderne overholdes. Derudover arbejder brillebrandet med de bedste materialer på markedet, såsom ultraklare mineralglaslinser fra Barberini, HD farve-teknologi samt naturligt acetat fra Mazzucchelli.

Sidst men ikke mindst har Etnia Barcelona gennem flere år arbejdet hårdt for at blive et mere bæredygtigt og etisk brand. Fra naturlige råvarer til deres sociale project med Etnia Barcelona Foundation. Men de ved, at det ikke er nok, og derfor stræber de hver dag efter, at deres arv efterlader en mere bæredygtig fremtid, der respekterer mennesker og miljø.